HÜSN-Ü KELAM

 Hüsn-ü kelam; güzel söz,hoş laf,dimağı sarhoş eden derecede söylemlere deniyormuş.atalarımız önceden sözü sınıflara ayırmışlar. en üst mertebesi buymuş.bundan sonra geleni ise normal "laf" dediğimiz günlük konuşulan derdini anlatmaya yarayanı imiş.pek kıymet verilmeyeni ise 
"laf u güzaf"mış ki boş laf demek olurmuş.lakırdı da denebilir tahminimce.

burada hoşuma giden söz,şiir,beyit,espiri... gibi hüsn-ü kelam,laf ve laf u güzaf  ne bulursam yayınlayacağım.güncel tutmaya çalışacağım bu sayfayı.o yüzden takip edin derim, benden tavsiye:)



    (osmanlıcada görene ve köre ne sözcükleri aynı harflerle
      yazıldığı için aslında burada bir incelik söz konusu:))



Bilemezsin
Sana verecek bir armağanı ne çok aradığımı
Hiçbir şey içime sinmedi
Altın madenine altın sunmanın ne anlamı var?
Ya da okyanusa su.
Düşündüğüm her şey
Doğu'ya baharat götürmek gibiydi.
Kalbimi ve ruhumu vermemin bir yararı yok,
Çünkü sen zaten bunlara sahipsin
O yüzden sana bir ayna getirdim
Kendine bak ve beni hatırla.(MEVLANA)




müzik olarak da elveda rumelinin jeneriği:)

  
Söyle istanbul'a Kıymetini Bilsin,
istanbul Güzelse Sebebi Sensin,
Nice Yaşam dolu Şehri Alemde,
İstanbul Sultansa Tacı da Sensin


 


O kadar yol gidip de,
Ey insanoğlu!
Bastın ayağını,
Ay'ın üstüne.
Peki ya dokunabildin mi,
Yanı başındakinin yüreğine?








Kabuğunu koparmadan ne bir elmayı soyabildim
ne de iyileştirebildim bir yaramı
ama karşıma çıkınca kızmadım hiç elma kurduna
bendim çünkü bıçağı saplayan onun yurduna...
 

                                                                               (sunay akın)

 


Sevgili, seninle ben pergel gibiyiz
İki başımız var, bir tek bedenimiz
Ne kadar dönersem döneyim çevrende
Er geç baş başa verecek değil miyiz?(ÖMER HAYYAM)





4 yorum:

Bilemezsin
Sana verecek bir armağanı ne çok aradığımı
Hiçbir şey içime sinmedi
Altın madenine altın sunmanın ne anlamı var?
Ya da okyanusa su.
Düşündüğüm her şey
Doğu'ya baharat götürmek gibiydi.
Kalbimi ve ruhumu vermemin bir yararı yok,
Çünkü sen zaten bunlara sahipsin
O yüzden sana bir ayna getirdim
Kendine bak ve beni hatırla.(MEVLANA)
ne güzel bir şiir bir anlatış biçimidir bu..mevlana şiiri bana sevdiren üstadlardan biridir..

ve evet ben bu blogun takipçisiyim..:)

 

var mı ki mevlana gibi bir üstad,yada gelir mi ki yeryüzüne bir daha onun kadar kalemi,bilgisi,aşkı-şevki ve şahsiyeti yüksek bir üstat daha?
utandırıyorsun beni:)teşekkür ederim.

 

Mevlana'nın Mesnevi'sini okumaya kararlıyım. Bir türlü harekete geçemedim. Öyle bir üstad yok gerçekten de. En önemlisi insanlığı.
Bu arada ben de takipçiyim :)

 

ben biraz başladım hepsini bitirememiş olmakla birlikte bir kısmını okudum.ama belli noktalarda alnından kurşunla vurulmuş gibi oluyorsun. o kadar güzel ve o kadar veciz ifade ediyor ki hayran olmamak elde değil.

 

wibiya widget